2013年4月20日土曜日

お花見 (Picnic)


先日、チェリーで有名な地域にお花見に行きました。
ここは完全プライベートな敷地で、普段入る事はできません。
オーナーさんのご好意で入る事ができました!
I went to hanami (Picnic) which is one of the famous place for cherry.
Here is private area, so you will not be able to enter normally.
Courtesy of the owner, we were able to enter there!





奥に白いお花が咲いてました♡
手前の木もチェリーの木ですが、まだまだ蕾です。
左側のピンクのぼんぼりはイタリア人の手作りだそうです!
上手〜!!
White flowers bloomed in the back.
Trees on both sides is also a cherry blossom, but it is still bud.
Pink paper lantern on the left is handmade by Italian lady.
Wow!! How amazing!





丘の上にある場所で、見晴らしが良かった〜。
This place located on the hill, view was great.




みんなでお弁当広げてお花見だ〜♪
Let's eat Bento lunch together♪




お料理教室の先生をしているお友達のお弁当はキャラ弁!!
リラックマでかわゆ〜♡
My cooking teacher friend made character bento( We say Kyara Ben)!!
This character called Relakkuma (it means relax bear).
Soooooooo cute♡




樹齢150年のチェリーの木。
みんなで「つぼみ」と名付けました。
There is a tree of 150 years old. 
We named “Tusbomi”( it means bud ).




丘の上にあるからか、お花はまだのようでしたが、
みんなでワイワイ楽しかった。
少し日焼けをしちゃうぐらい天気が良くて最高でした!!
ぽかぽか陽気で、子供達もはしゃいでました♪
Because it was on the hill, we were not able to see the cherry blossoms
 in full bloom, but we had a good time together.
I got a little bit of suntan because weather was so good!!
It was nice and warm day, so children were frolicking.

約50人のイタリア人と日本人が集まり、
のんびり気もちいい1日を過ごせました。
About 50 people of Japanese and Italian came this time.
I spent slow and relaxing day with them.





イタリアはこれからいい季節になりますね。
どんどん暑くなって、ジェラートが美味しい季節になります。
今年もたくさんジェラート食べるぞ〜。笑
Italy is going to be a more beautiful season.
Become more hot, gelato season is coming!
I'm starting to eat gelato already. )
I'll eat a lot of gelato this year!! lol






0 件のコメント:

コメントを投稿