2013年4月1日月曜日

Pasqua & Cooking

みなさん、ハッピーイースター!!
Happy Easter everyone!!
Buona Pasqua!!



今日はイースターホリデーでした。
イースターはキリストの復活を祝う日。
イタリアはほとんどの人がキリスト(カトリック)教なので、
今日は羊の肉を食べるそうです。
古代から神に捧げる生け贄として、子羊を捧げていたのが由来だそうです。
私も主人の家族と一緒に子羊の肉をランチでいただきました。
Today is Easter holiday.
Easter is a Christian festival and holiday 
celebrating the resurrection of Jesus Christ.  
Today, everyone eat lamb.
I had lamb for lunch with family.

キリスト教の人は、イースター前の金曜日は
肉を食べないって聞いてビックリしました。
でも最近は気にせず食べる人もいるみたいですよ。
I was surprised to hear Christian people don't eat meat on Friday before Easter.
But recently some people doesn't mind about it.





先日の金曜日、お友達のお料理の先生のおうちに遊びに行きました♪
お友達が日本から持ってきた焼きそばをランチにいただきました。
Last Friday I went to see my cooking teacher friend.
We had Japanese fried noodle lunch (Yakisoba) 
that she brought from Japan.

日本だと手軽に食べれる物だけど、
海外だとちゃんとした物があまり売ってないのでかなり貴重なんです!
It's easy to find in Japan
but in abroad, you can't find THE REAL ONE.
So it's a very valuable!

私たちは仏教なので、遠慮なくお肉をモリモリ食べました。w
約1年ぶりの焼きそば、美味しかった〜♥
We are Buddhists, so we felt free to eat meat.
I didn't eat Yakisoba for a year so it was delicious♥




そして食後にはデザートまでありました♥
ココナッツのケーキ!!!
しっとりして美味しかった〜。
Also she made dessert♥
Coconut cake!!
Yum yum yum...!!!







お友達に触発され、クッキーを焼いて家族にお土産で持って行きました。
Inspired from her, I made biscuits and then brought for the family.

夜な夜な作って、初のアイシングデコに挑戦。
ちょっとだけイースターを意識したデコにしました。
難しかったけど、初めてにしては上出来ですよね??
I made them at midnight and tried icing decoration for the first time.
I did a little bit of Easter Deco.
It was difficult but did pretty good for the first time.


右にあるチョコはイタリアで有名な『Baci』のイースターバージョン。
普段は違う形だけど、この時期は卵の形をしてるみたい。
On the right side chocolate is the famous Italian chocolate “Baci” , it's Easter ver.
It usually has a different shape, this period is  an egg shape.






すっかり忘れてましたが、ヨーロッパは今日からサマータイムになりました。
いつもこの事を忘れてしまっていて、慌てて時計の時間を直したりします。
時間が早まったので、ちょっと損した気分になっちゃいます。
I totally forgot that today started summer time.
I always forget it and change time in a hurry.
I always feel a little bit time loss.

明日の振替休日でイタリアはお休みです。
祝日はお店もほとんど閉まっているので何しようかな〜??
久々に主人も2連休なので、ゆっくりしようと思います。
Tomorrow is also holiday.
What we gonna do?? Because most of shops are closed.
My husband is 2 days holiday after a long time, maybe we going to relax.








0 件のコメント:

コメントを投稿